Alweer een verschrikkelijk zware dag. De ware Dakar liet zijn gezicht zien. Teammanger Fred van Putten had ‘s morgens al gewaarschuwd dat vrijdag heftiger zou worden dan de donderdag ervoor. En die was al niet makkelijk. Franz Echter had van meet af aan vermogensproblemen, waardoor hij de aansluiting met de kop een beetje verloor. Na een dag ploeteren finishte hij uiteindelijk als zesde. Voldoende om nog steeds tot de toppers te behoren.

Marcel van Vliet had de eer hoog te houden van beste Nederlander. Zijn nekproblemen waren nog steeds niet verdwenen, maar getuige zijn prestaties ging het beter dan de dag ervoor. Beheerst manouvreerde hij de VeKa MAN-truck door het mulle zand. Het trio Marcel van Vliet-Serge Bruynkens en Bernard der Kinderen maakt voortdurend een solide indruk. Ze kwamen niet vast te zitten in het zand en hun klasseringen bij de waypoints varieerden van zesde tot negende positie. Uiteindelijk wist Marcel de dag af te sluiten op de negende plaats. Morgen de rustdag, …. een goed moment voor Marcel om fysiek weer op krachten te komen.

De derde VeKa truck met Peter Versluis en Cor Euser viel al na 25km stil met een lagerprobleem. Als volleerde monteurs repareerden ze het euvel zelf, staand, midden in de woestijn. Daarna volgde enige tijd overleg over hoe verder te gaan. Tot zes uur op zaterdagmiddag hebben ze de gelegenheid om binnen de tijdslimiet in het bivak aan te komen, dus werd er beslist om door te gaan rijden tot het donker wordt. Voldoende eten en drinken aan boord om de nacht en het erop volgende traject op zaterdag te gaan volbrengen. Zo langzamerhand heeft nr 522 alles meegemaakt wat je in een Dakar kan tegenkomen, doorzettingsvermogen kan de heren niet ontzegd worden!

De dagoverwinning ging naar Alais Loprez met de Tatra. Een historische overwinning, want na 24 achtereenvolgende overwinningen voor Kamaz, werden ze nu toch een keer verslagen door Tatra.